Scenariusz zajęcia z rodzicami dla 6 -latków.
Temat: „W zerówce jest wesoło”. Grupa – 6 – latki Cele ogólne: - Wytworzenie miłej atmosfery i zaufania, - Kształtowanie umiejętności działania i zabawy, - Wyzwalanie i rozwijanie różnych sposobów twórczej ekspresji werbalnej, ruchowej i muzycznej. Cele operacyjne, dziecko: - Rozpoznaje i nazywa litery, - Dzieli wyrazy na sylaby i głoski, - Potrafi liczyć, - Potrafi posługiwać się klejem, - Potrafi ułożyć model wyrazu, - Sprawnie posługuje się nazwami figur geometrycznych - Rozumie polecenia kierowane do grupy, - Umie współpracować w zespole. Podaje własne propozycje rozwiązań twórczych.
Metody: integracyjne, aktywizujące, problemowe, podające, werbalne. Formy: z całą grupą, w zespole, indywidualne. Pomoce: kredki, kartki, magnetofon, klej, chusta animacyjna, litery, cyfry, figury geometryczne z papieru kolorowego.
Przebieg zajęcia: 1. Zabawa na powitanie: „Wszyscy są, witam was, zaczynamy już czas, jestem ja, jesteś ty, raz dwa, trzy”, „Chodźcie wszyscy tu do koła”. 2. „Ile nas jest”? – przeliczanie liczebnikami głównymi i porządkowymi. 3. Zabawy z chustą – Mam na imię ..... i mam kolor np. czerwony, itp. Falowanie chustą, tak, aby nie wypadła piłka, Czyje imię rozpoczyna się głoską np. A – dziecko przebiega pod chustą i łapie ją z drugiej strony, itp. 4. „Kolorowa wizytówka” – zadaniem dzieci jest odszukanie swojej wizytówki (z własnym imieniem), zadaniem rodziców – napisać swoje imię na pasku papieru i przyklejenie wizytówki do ubrania. - dzieci dobierają się parami i szukają wśród różnych wizytówek, imienia kolegi. 5. „Zabawa z literami” – dzieci i rodzice losują rozłożone litery alfabetu, w odpowiedniej kolejności pokazują swoją literę, nazywają ją i podają wyraz rozpoczynający się na daną głoskę 6. „Rytmiczne imiona” – dzieci rytmicznie przedstawiają się i dodają do tego jakiś znak, a wszyscy powtarzają za dzieckiem to samo, np. „Jestem Ania” itp. 7. „Motor” zabawa rytmiczna przy muzyce, zabawa z pedagogiki zabawy 8. „Tęczowe wierszyki” – Gdy słoneczko rano świeci, do przedszkola idą dzieci Swoją grupę dobrze znają, tu kolegów dobrych mają. Mam tornister oraz książki, znam już swoje obowiązki, wiem jak dobrym być kolegą i się bardzo cieszę z tego. - ćwiczenia koordynacji wzrokowo – słuchowo –ruchowej, zabawy rytmiczne, rysowanie kolorowych, rytmicznych szlaczków. 9. „Wieje wiatr”- zabawa ilustrująca treść piosenki przy melodii Carnevalito, (pedagogika zabawy). 10. „Magiczny worek” – dzieci rozpoznają figurę posługując się jedynie zmysłem dotyku. 11. „Figura z bibuły ” – praca w 4 zespołach, każdy zespół układa różne figury geometryczne. 12. „Kolorowy obrazek” - praca w zespołach, (z rodzicami) według wzoru z figur geometrycznych. 13. „Kazaczok” – wspólna zabawa przy piosence. 14. „Bujany walczyk” – piosenka na zakończenie.
Piosenki i tańce z pedagogiki zabawy (Klanza) – L. Gęca Zajęcie opracowała i prowadziła: Małgorzata Michałkiewicz
|